Artikel

Dansk TV-spot om arbejdsulykker blandt unge vinder international pris

Ved verdenskongressen om arbejdsmiljø og -sikkerhed i Frankfurt ”XX World Congress on Safety and Health” sidst i august blev vinderprisen på den internationale Media Festival givet til ”Videohilsen ender i tragisk ulykke”, produceret af Tabula Rasa for BAR Service. I spottet følger man en nyansat pige, der bevæger sig rundt i et restaurantkøkken, mens hun filmer en videohilsen til sin mor. Turen rundt i køkkenet ender med et dramatisk uheld.

”Med spottet vil BAR Service skabe opmærksomhed blandt de unge ansatte om deres forøgede risiko for at komme til skade på arbejdet, og behovet for en arbejdsmiljøindsats på arbejdspladsen”, fortæller Maria Glargaard fra BAR Service og Tjenesteydelser. ”Det er vigtigt, fordi mere end 2.700 unge og nyansatte hvert år kommer til skade på jobbet, og det tal vil vi gerne have minimeret”.

TV-spottet er en del af BAR Service kampagnen omkring forebyggelse af arbejdsulykker blandt unge 16 – 25-årige. Det har sammen med spottet ”Jaloux kæreste slår livredder ned” været vist på landsdækkende TV. Se det på YouTube her og facebook.dk/ungmedjob.